24 maja 2015

Słodki deser z serkiem mascarpone, herbatnikami i owocami


Jak Wam mija niedziela? Miałyście już deser? Jeżeli nie, to zapraszam na mój pyszny i przede wszystkim szybki deser. Można go zjeść od razu po zrobieniu ale lepiej potrzymać chwilę w lodówce :) Wiem, może być to trudne ale warto!


Dzisiejszy deser jest bardzo prosty do zrobienia. Chociaż jakbym miała go zrobić drugi raz, to kiwi zamieniłabym na truskawki, maliny czy wiśnie. Nie przepadam za połączeniem słodko-kwaśnym :) Zwłaszcza, że trafiłam na mega kwaśne kiwi! Zblendowany owoc można zastąpić jakimś domowym syropem np. z wiśni (następnym razem właśnie tak zrobię ;)). Ale przejdźmy do składników.


Co potrzebujemy do Naszego deseru?
  • paczkę herbatników
  • małą śmietankę 30/36%
  • serek mascarpone
  • owoce np. kiwi, truskawki

Nasz deser zaczynamy od kruszenia herbatników. Ja wkładam je do woreczka foliowego i kruszę tłuczkiem do mięsa. Serek mascarpone otwieramy i dodajemy do smaku cukru waniliowego (przepis na domowy cukier waniliowy macie tutaj > KLIK <). Ja dałam 2-3 łyżki. Naszą schłodzoną słodką śmietankę ubijamy mikserem aż powstanie z niej bita śmietana. Następnie dodajemy do niej serek mascarpone z cukrem waniliowym i mieszamy. Owoce dokładnie myjemy lub obieramy. Ja użyłam 2 sztuk kiwi. 1,5 kiwi zblendowałam a tą połówkę co została pokroiłam na małe kawałeczki. Teraz zostało wszystko ułożyć i gotowe. Do słoiczka (oczywiście może być pucharek, miseczka) wkładamy po kolei: rozdrobnione herbatniki, serek mascarpone z cukrem waniliowym i na koniec zblendowane kiwi + kawałeczki. Wstawiamy do lodówki. I to wszystko. Smacznego!









Miłej niedzieli!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)