31 maja 2015

Ciasto marchewkowe


Dziś niedziela więc przychodzę do Was z pysznym ciastem. Ciasto marchewkowe jest jednym z moich ulubionych ciast. Wilgotne w środku, chrupiące na wierzchu i jeszcze trafiające się co chwila kawałki orzechów... no pycha!


Co potrzebujemy na Nasze ciasto:

  • 2 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki cukru
  • 4 jajka
  • 1¼ szklanki oleju
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 szklanki startej na grubych oczkach marchwi
  • 1 łyżka stołowa przyprawy do piernika
  • 0,5 szklanki pokrojonych orzechów


Ja to ciasto robię w robocie kuchennym. A właściwie robot robi go za mnie :) Zaczynamy od utarcia mąki z olejem. Dodajemy potem po jednym jajku i tak ucieramy jakieś 3-5 minut. Dodajemy później cukier, sodę, proszek do pieczenia i przyprawę do piernika i dalej ucieramy. Dorzucamy jeszcze naszą startą marchewkę i dosłownie chwile miksujemy. Na sam koniec dodajemy orzechy i mieszamy je szpatułką/łyżeczką. Chociaż myślę, że można tą startą marchewkę i orzechy już wymieszać samą łyżką bez miksowania w robocie. Pieczemy w 180oC do złotego koloru.

Ciasta z tego przepisu starcza na 2 keksówki. Ja zazwyczaj robię jedną keksówkę i dwie formy na babeczki (czyli 12 babeczek). Keksówki zawsze wykładam papierem do pieczenia, ciasto sporo rośnie. Za pierwszym razem ciasto włożyłam do jednej keksówki i mi wypłynęło! Taaa piekarnik do czyszczenia :)

Wierzch ciasta można posypać cukrem pudrem lub posmarować dżemem.

Smacznego!









Robiłyście już ciasto marchewkowe?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)