27 kwietnia 2015

Tarta na słono z kurczakiem, brokułem i suszonymi pomidorami



Lubicie tarty? Ja uwielbiam i te na słodko i te na słono. Dzisiaj przychodzę do Was z tartą na słono, do której wrzuciłam to, co aktualnie miałam w lodówce. I właśnie za to je kocham!


To co takiego znalazło się w mojej tarcie? Suszone pomidory, brokuł i kurczak – to główne składniki. Spód oczywiście mogłam zrobić sama, no ale jak jestem bardzo głodna to idę na łatwiznę :)  

Co potrzebujemy?
  • pierś z kurczaka
  • brokuł
  • suszone pomidory
  • ciasto francuskie
  • ser żółty
  • śmietana 18%
  • jajko
  • przyprawy do smaku
  • kilka kropel soku z cytryny

Najpierw zaczynamy od przygotowania piersi z kurczaka. Kroimy ją, obtaczamy w ulubionych przyprawach (u mnie to: kebab-gyros, słodka i ostra papryka oraz pieprz) i podsmażamy na gorącej patelni. Brokuła rozdrabniamy na mniejsze różyczki i wrzucamy do wrzątku na ok. 6 minut. Gotujemy go w wodzie ze szczyptą cukru i soli oraz z kilkoma kroplami soku z cytryny. W międzyczasie wykładamy formę na tarte ciastem francuskim (jeśli nie macie formy silikonowej, to radzę wyłożyć wcześniej papierem do pieczenia). Najlepiej żeby ciasto trochę wystawało ponad formę, gdyż podczas pieczenia się kurczy. Po usmażeniu kurczaka i ugotowaniu brokuła wykładamy składniki na ciasto francuskie i dodajemy suszone pomidory. Do śmietany dodajemy roztrzepane jajko i przyprawy według uznania (u mnie to była bazylia i oregano), a następnie polewamy nim wszystkie składniki. Na wierzch dajemy ser żółty i wkładamy do piekarnika.

Przed włożeniem naszej tarty do piekarnika, nagrzewamy go do 200oC. Tartę pieczemy ok. 40 minut. Smacznego!


Oczywiście składniki można dowolnie zmieniać. Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej :)


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)