9 lipca 2015

Tarta Gordona Ramsay'a z serkiem mascarpone i truskawkami


Lubicie słodkie tarty? Ja uwielbiam tak samo jak te słone ;) Jakiś czas temu na blogu pokazywałam Wam przepis > KLIK < na słoną tartę z kurczakiem, brokułami i suszonymi pomidorami. Jest to fajny pomysł na szybki i smaczny obiad. Ja uwielbiam przygotowywać obiad w piekarniku, o czym przekonacie się pewnie jeszcze nie raz ;) Wracając do posta, to dziś tarta na słodko z serkiem mascarpone i pysznymi truskawkami. Przepis na spód to tej tarty pochodzi od Gordona Ramsay'a i jest niesamowity (nie tylko przepis ale i sam Gordon ;)). Spód jest tak pyszny, że można go zjeść bez niczego! Naprawdę! A jeśli chcecie zrobić pyszny deser na herbatnikach również z serkiem mascarpone to zapraszam Was do tego posta > KLIK <


Składniki na spód do tarty:

  • 125g zimnego masła
  • 250 g mąki pszennej
  • 90 g cukru
  • 1 małe jajko
  • szczypta soli


Pozostałe składniki:

  • opakowanie serka mascarpone
  • cukier waniliowy (przepis na domowy cukier waniliowy > KLIK <)
  • truskawki


Zaczynamy od połączenia masła z cukrem. Można utrzeć masło z cukrem w mikserze, ale ja zrobiłam to ręcznie (rozcierałam masło, które później łączyłam z cukrem). Następnie dodałam jajko oraz mąkę i już ręcznie zagniatałam ciasto. Zagniecione ciasto włożyłam do woreczka i na ok. 30 minut zostawiłam w lodówce. Po 30 minutach ciasto wyciągnęłam z lodówki i rozwałkowałam. Potem wyłożyłam nim formę i nakłułam widelcem. Moje tarty włożyłam do uprzednio nagrzanego piekarnika (ok. 180oC) i piekłam do uzyskania złotego koloru.

Po wyjęciu moich mini tart z piekarnika zaczęłam przygotowywać masę do nich. Do tego użyłam serka mascarpone, który wymieszałam z domowej roboty cukrem waniliowym (przepis > KLIK <). Cukru dodałam bodajże 2-3 łyżki stołowe (ale wiadomo że to zależy od tego czy chcemy bardziej czy mniej słodką masę). Po wystygnięciu spodów tarty wyłożyłam je masą z serka mascarpone i udekorowałam pokrojonymi truskawkami. I gotowe! Smacznego!

PS Mini tarty chłodziłam ok. 1 godz. przed podaniem






















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)