9 sierpnia 2015

Ciasto z jagodami


Dziś dość późno ale musiałam się z Wami podzielić przepisem na to pyszne ciacho! Niektórzy mnie znienawidzą przez to, ale ja naprawdę nie mogłam czekać do jutra ;) Ciasto bardzo szybkie, mega proste i naprawdę smaczne! Można je zrobić z obojętnie jakim owocem ;) U mnie dziś królowały jagody ;) mmm... pyszności ;)


Składniki na tortownice o średnicy 25 cm:


  • 2 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 margaryna
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 szklanki jagód albo więcej (mogą być mrożone)


Zaczynamy od starannego umycia jagód i rozłożenia ich do wyschnięcia (ja rozkładam na papierze kuchennym). Margarynę wkładam do małego garnuszka i powoli roztapiam. W tym czasie oddzielam białko od żółtek. Z białek ubijam pianę, dodaję cukier i ubijam dalej. Na końcu dodaję do tego żółtka. Potem masę jajeczną mieszam z mąką i proszkiem do pieczenia a także wlewam ciepłą rozpuszczoną wcześniej margarynę. Wszystko dokładnie łączę ze sobą. Tortownicę w której będę piekła ciasto, smaruję tłuszczem i posypuję bułką tartą. Do tak przygotowanej tortownicy wylewam ok. 2/3 masy, po czym wsypuję osuszone jagody i zalewam je resztą masy. Ciasto wkładam do uprzednio nagrzanego piekarnika i piekę w 200oC ok. 50 minut. I tyle! Smacznego!


PS Ciasto po upieczeniu i ostudzeniu można posypać cukrem pudrem






















1 komentarz:

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)