15 sierpnia 2015

Decoupage'owa latarenka z IKEA


Dziś zapraszam Was na przeróbkę kultowej już latarenki z IKEA. Chyba nie ma blogerki, która nie miałaby w swojej kolekcji chociaż jednej ;) No może się mylę, ale bardzo dużo osób ją ma ;) Oczywiście wpis będzie poświęcony przeróbce związanej z metodą decoupage. Niestety nie mam zdjęć jak to dzieło powstawało w poszczególnych etapach. Musicie zadowolić się efektem końcowym. Dajcie znać czy Wam się podoba ;)


To już trzeci wpis z tej kategorii. Poprzednie dwa możecie zobaczyć tutaj > KLIK < i tutaj > KLIK <. Pierwszą rzeczą jaką pokazałam Wam na blogu była piękna decoupage'owa taca śniadaniowa a drugą świecznik zrobiony z kielicha! Zachęcam do oglądnięcia! ;)

A do zrobienia takiej latarenki będzie potrzebne:

  • latarenka ROTERA z IKEA (koszt 10 zł)
  • papier ryżowy do decoupage'u biały lub kremowy
  • serwetki/a do decoupage'u z wybranymi motywami (u mnie kwiaty)
  • klej do decoupage'u (może być rozcieńczony wodą WIKOL)
  • lakier do decoupage'u
  • biała farba akrylowa
  • opóźniacz do farb akrylowych
  • pędzelek
  • konturówki do reliefu w wybranych kolorach (np. Color Gel ze Stamperii) (opcjonalnie)
  • nożyczki, ołówek, linijka


Zaczynamy od zmierzenia okienek w latarence. Dokładne wymiary zaznaczamy na papierze ryżowym i je wycinamy. Wycięty już papier ryżowy przyklejamy do okienek klejem do decoupage'u lub tak jak wyżej wspomniałam rozcieńczonym wodą WIKOLEM. Czekamy aż przyklejony papier wyschnie. W tym czasie bierzemy się za wycinanie motywów z serwetek do decoupage'u. U mnie to były kwiaty. Ostrożnie wycinamy każdy motyw uważając, aby serwetka nam się nie porwała. I tu mała wskazówka – wybierając motyw zwróćcie uwagę czy np. kwiat jest ciemny czy jasny. Jasne motywy po zapaleniu latarenki są mało widoczne i lepiej wybierać te ciemniejsze ;) Jak już papier ryżowy wyschnie możemy zabrać się za klejenie motywów. Do tego celu również wybieramy klej do decoupage'u. Gdy już nakleimy motywy z serwetki możemy zabrać się za postarzanie naszej latarenki. Do tego celu użyłam białej farby akrylowej z dodatkiem kropelki opóźniacza do farb akrylowych. Miało to za zadanie opóźnienie wysychania farby tak, abym mogła poprawiać to, co źle maznęłam. Farbę wraz z opóźniaczem nanosiłam pędzlem. Aby postarzenie wyszło ładniej na pędzlu musi być naprawdę mało farby (ja maziałam pędzlem po kartce dotąd, aż prawie pędzel był suchy i dopiero nanosiłam na latarenkę). Należy pamiętać, że farba akrylowa po dodaniu opóźniacza dłużej schnie. Po naklejeniu i wyschnięciu motywów z serwetek a także farby akrylowej z opóźniaczem zabezpieczamy wszystko lakierem do decoupage'u (nakładamy kilka warstw). Lakier 'zmywa' trochę efekt białej farby akrylowej, więc jak daliście jej za dużo to nie ma czym się martwić ;) Na sam koniec (oczywiście po wyschnięciu lakieru) możemy zabrać się za ozdabianie naszych motywów. Kwiaty, które wybrałam w niektórych miejscach pokryłam konturówkami ze Stamperii. Głównie brzegi kwiatów, aby po zapaleniu świeczki, motyw był bardziej wyraźny ;) I gotowe!


Jak podoba się Wam taka przeróbka latarenki z IKEA?


PS Print z ramek widocznych na zdjęciach do pobrania tutaj > KLIK <
PS 2 Te pyszności widoczne na zdjęciach to babeczki piankowe, a przepis na nie dostępny tutaj > KLIK <





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)