14 września 2015

Tarta Gordona Ramsay'a z budyniem waniliowym i jagodami


Lubię ciasta z jagodami. W ogóle to lubię jagody :) Jakiś czas temu na blogu pokazywałam pyszne ciasto z jagodami > KLIK <, a dziś pokażę Wam tartę z budyniem i jagodami. Spód do tarty pochodzi z przepisu Gordona Ramsaya i jest nieziemski! Można go zjeść bez niczego! Odkąd ten przepis wpadł w moje ręce już się z nim nie rozstaje. Nie planuję go w najbliższym czasie również zamieniać na inny. Ten jest idealny! Pokazywałam już go Wam w przepisie na tartę z serkiem mascarpone i truskawkami > KLIK <. Oczywiście jagody można zastąpić innymi owocami sezonowymi. Przepis jak najbardziej nadaję się także gdy sezon minie, wystarczy mieć trochę zamrożonych jagód w lodówce :) No ale przejdźmy do dzisiejszego przepisu.


Składniki na spód do tarty:

  • 125g zimnego masła
  • 250 g mąki pszennej
  • 90 g cukru
  • 1 małe jajko
  • szczypta soli

Pozostałe składniki:

  • opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego
  • mleko (połowę ilości podanej na opakowaniu z budyniu)
  • cukier (ilość podana na opakowaniu z budyniu)
  • jagody



Zaczynamy od połączenia masła z cukrem. Można utrzeć masło z cukrem w mikserze, ale ja zrobiłam to ręcznie (rozcierałam masło, które później łączyłam z cukrem). Następnie dodałam jajko oraz mąkę i już ręcznie zagniatałam ciasto. Zagniecione ciasto włożyłam do woreczka i na ok. 30 minut zostawiłam w lodówce. Po 30 minutach ciasto wyciągnęłam z lodówki i rozwałkowałam. Potem wyłożyłam nim formę i nakłułam widelcem. Moją tartę włożyłam do uprzednio nagrzanego piekarnika (ok. 180oC) i piekłam do uzyskania złotego koloru.


Po wyjęciu naszej upieczonej tarty bierzemy się za robienie budyniu. Robimy go według przepisu z opakowania, pamiętając żeby dodać o połowę mniej mleka z podanej ilości na opakowaniu. Dodajemy także cukier w takiej samej ilości jak pisze producent. Gdy budyń jest za gęsty można dodać jeszcze trochę mleka, aż konsystencja będzie płynna ale nadal gęsta. Tak przygotowany ciepły budyń przelewamy na spód naszej tarty i posypujemy umytymi i osuszonymi jagodami. Zanim wsadzimy tartę do lodówki, musimy zaczekać do momentu kiedy budyń wystygnie w temperaturze pokojowej. Dopiero wtedy można włożyć tartę na ok. 1 godz. Po tym czasie możemy zajadać się pyszną, choć nie przesłodzoną tartą z jagodami. Smacznego!



PS Im dłużej tarta będzie w lodówce, tym bardziej spód tarty będzie miękki  














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)