8 października 2015

Decoupage'owa latarenka z IKEA w stylu retro

decoupage latarenka retro IKEA

Styl retro, vintage czy shabby chic to moje klimaty. Uwielbiam je w dodatkach, artykułach dekoracyjnych, a także samym wnętrzu. Te stare, często specjalnie postarzane przedmioty mają swoją duszę. Jestem zwolenniczką odnawiania starych, niepotrzebnych mebli czy dodatków. Nie sztuką bowiem jest kupić nowe, sztuką jest zrobić coś z niczego lub z czegoś starego. To jest moje motto. Przy takich przeróbkach najbardziej cieszy fakt, że zrobiło się to samemu! Lubie starym rzeczom dawać drugie życie i mam nadzieje, że na blogu uda mi się to pokazać :) Latarenka oczywiście stara nie jest, kupiona niedawno w IKEA, ale pokażę Wam co zrobić aby nadać jej niepowtarzalnego klimatu. Ja jestem w niej zakochana, a Wy?


  A do zrobienia takiej latarenki będzie potrzebne:


  • latarenka ROTERA z IKEA (koszt 10 zł)
  • papier ryżowy do decoupage'u z wybranym wzorem
  • klej do decoupage'u (może być rozcieńczony wodą WIKOL)
  • lakier do decoupage'u
  • czarna farba akrylowa
  • opóźniacz do farb akrylowych
  • pędzelek
  • konturówki do reliefu w wybranych kolorach (np. Color Gel ze Stamperii) (opcjonalnie)
  • nożyczki, ołówek, linijka


Papier ryżowy jaki wybrałam miał praktycznie identyczne wymiary motywów retro jak okienka w latarence. Wystarczyło je tylko trochę przyciąć. Jeśli Wasz motyw jest na zwykłej serwetce do decoupage'u należy postępować tak jak w tym poście > KLIK <. Przycięte idealnie motywy retro przyklejamy do okienek klejem do decoupage'u, lub tak jak wyżej wspomniałam rozcieńczonym wodą WIKOLEM. Gdy papier ryżowy z naszym motywem wyschnie, możemy zabrać się za postarzanie naszej latarenki. Do tego celu użyłam czarnej farby akrylowej. Do farby akrylowej dodałam kropelkę opóźniacza do farb akrylowych. Opóźniacz pozwala na ewentualne poprawki, gdy źle lub w nieodpowiednim miejscu naniesiemy farbę. Farbę wraz z opóźniaczem nanosiłam pędzlem. Aby postarzenie wyszło ładniej, na pędzlu musi być naprawdę mało farby (ja maziałam pędzlem po kartce dotąd, aż prawie pędzel był suchy i dopiero nanosiłam na latarenkę). Po wyschnięciu farby akrylowej z opóźniaczem zabezpieczamy wszystko (efekt postarzenia i okienka z papierem ryżowym retro) lakierem do decoupage'u (nakładamy kilka warstw). Należy pamiętać, że farba akrylowa po dodaniu opóźniacza dłużej schnie. Na sam koniec (oczywiście po wyschnięciu lakieru) możemy zabrać się za ozdabianie naszych motywów. Motywy retro, w niektórych miejscach pokryłam konturówkami ze Stamperii. I gotowe!



 Latarenka w tym stylu podoba mi się najbardziej :) A Wam? 





decoupage'owa latarenka retro z IKEA



decoupage'owa latarenka z IKEA

latarenka decoupage'owa retro




A oto kilka innych decoupage'owych przedmiotów, które pojawiły się na blogu:


             > KLIK <                     > KLIK <                    > KLIK <                    > KLIK < 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)