26 stycznia 2016

Moja odnowa starego krzesła - krok po kroku


jak odnowić stare meble

Należę do grupy osób, która zamiast kupować woli odnawiać. Oczywiście tyczy się to przedmiotów, które nadają się jeszcze do odnowy. Niedawno pokazywałam Wam półkę z przegródkami na drobiazgi, którą postanowiłam odnowić > KLIK <. Półka idealnie spełnia swoją rolę, a ja zyskałam miejsce do przechowywania mojej kolekcji lakierów hybrydowych i części tych zwykłych lakierów. Przyszła kolej na zapomniane krzesło, które również postanowiłam pomalować na biało. Mam w planach jeszcze kilka renowacji starych mebli, jednak ze względu na pogodę muszę z nimi poczekać aż do wiosny. Jeśli jesteście ciekawi, jak odnowiłam swoje krzesło, to zapraszam na dalszą część posta.



Potrzebne będą:

  • biała farba akrylowa do drewna (np. Emolak Eko biała mat – osobiście nie polecam)
  • pędzel do malowania
  • mały wałek do malowania
  • papier ścierny (o gradacji np. 180 i 400)


Odnowa krok po kroku:

  1. Szlifujemy papierem ściernym krzesło, w celu pozbycia się starej farby/lakieru.
  2. Po skończeniu szlifowania, usuwamy resztki pyłu wilgotną ściereczką.
  3. Malujemy krzesło białą, akrylową farbą do drewna, pamiętając o cienkich warstwach. Płaskie elementy malujemy wałkiem, a oparcie (zakrzywione krawędzie) malujemy pędzlem.


Wskazówki:

  • w celu łatwiejszego pozbycia się starej farby/lakieru na krześle możesz użyć specjalnego preparatu do usuwania powłok lakierniczych i malarskich
  • aby krzesło było równo pomalowane, nanoś na nie cienkie warstwy farby. Po wyschnięciu każdej z nich wygładź powierzchnię drobnoziarnistym papierem ściernym. Po wygładzeniu usuń resztki pyłu wilgotną ściereczką i dopiero maluj kolejną warstwę
  • w celu lepszego zabezpieczenia krzesła możesz po pomalowaniu pokryć je lakierem do drewna (np. Vidaron satynowy połysk)


Jeśli spodobało Ci się moje odnowione krzesło, chcesz być z postami na bieżąco to zapraszam do polubienia mojego blogowego Facebooka > KLIK < 




jak pomalować stare meble

jak pomalować stare krzesło

jak odnowić stare krzesło





1 komentarz:

Masz pytania? Podobał Ci się post? Zostaw komentarz :)